27 septembrie 2006

Cum să fii pisălogul perfect

Trebuie să o cunoaşteţi pe colega mea, A. Are întotdeauna o opinie savantă cu privire la orice lucru care se întâmplă sau se discută. Ea este motivul pentru care detest oamenii care vorbesc în plus şi care nu ştiu să tacă.
Mostre de conversaţie:
Eu: "Clientul X doreşte să-i explicăm cum funcţionează serviciul cutare."
Ea: "Deci, pe bune, frate, nu ştie să citească scrisoarea de prezentare?"
(adică: "nasol, trebuie să muncesc")
---
Eu: "Clientul Y nu a primit faxul trimis azi. Te rog mai trimite-l o dată."
Ea: "Frate, deci pe bune, nu are fax sau ce?"
(adică: "nasol, trebuie să muncesc")
---
Eu: "Clientul Z are nevoie până mâine de marfă de 100 de ori mai multă decât ai produs tu vreodată. Te descurci?"
Ea: "... daaa... daaa' ăsta nu putea să spună mai din timp? Fraaaate, pe bune, ei au impresia că suntem la dispoziţia lor?"
(adică: "nasol, trebuie să muncesc")
Da vaco. Exact aşa. Suntem la DIS-PO-ZI-ŢIA lor! Şi da. Trebuie să munceşti.
Ce mă intrigă este că sunt oameni ca ea care nu pricep esenţa lucrurilor. Când lucrezi în vânzări îţi dai jos tricoul şi-l îmbraci pe client cu el, îi dai şerveţelul tău să-şi sufle nasul şi îi deschizi uşa dacă se îndreaptă spre ea. După care îl facturezi pentru toate astea :)
Ea are senzaţia că dacă ei i se pare că ceva nu merge, toată lumea îi va împărtăşi părerea, şi ne vom alia într-o mare coaliţie împotriva clienţilor care îndrăznesc să fie nelămuriţi, să comande de 100 de ori cantitatea sau să nu aibă hârtie în fax... Pentru ea, servirea clientului se opreşte acolo unde încalcă propria ei libertate de mişcare. Nu sunt adepta sclavagismului stupid faţă de client, însă ştiu ce înseamnă să stai noaptea la servici ca să iasă treaba bine şi clientul să fie mulţumit, şi ştiu ce senzaţie ai a doua zi, când clientul este mulţumit de treaba făcută. Şi mai ştiu că dacă îţi doreşti ca el să fie mulţumit, vei sta cu plăcere peste noapte. Şi nu vei comenta niciodată.
Dar, ce să-i faci, cururile sunt mari, şi lenea pe măsură. Iar orgoliile, nu mai spun.

8 comentarii:

rayne spunea...

that's the most offtopic.offtopic ever. am primit acum multa vreme un puzzle de 5000 de piese uman-imposibil de facut. e vreo sperantza, tu ai putea sa il faci?! :)

alishor spunea...

:)))))))))))))rofl... am ras din suflet on a Sunday morning la postul tau. multumesc! intrebarea e:ce te faci cand persoana in cauza e chiar secretara firmei? :P raspuns: U hope to become executive manager one day si sa fire everyone's ass...

Anonim spunea...

@rayne: daca nu-l vrea ea il vreau eu, caut de o eternitate un puzzle de 5000 de piese... :D

sneakysid spunea...

...pai ce facem? ne batem pe el?
In baza la o suma modica (:)), sunt dispusa sa-l "adopt".

rayne spunea...

deci e un model ciudat, primit cadou de valentines...so are un fel de valoare sentimentala :D oricum, daca vrei sa vezi modelul e la mine pe blog poze de al intrarea jigsaw...iti zic in vreo saptamana daca poti sa il adopti :) feel free to battle girl :))
we all love a cat-fight :D

sneakysid spunea...

@rayne: baga si tu link catre blogul tau :)

rayne spunea...

fk. i'm idiot :(

da click pe numele meu. acum.

sneakysid spunea...

Andreea, you can have it :) I'm not into this kind of images.