26 iunie 2006

Cum stă treaba cu slăbitul

Acum câteva zile eram stârnită rău să povestesc o sumedenie de tâmpenii cu care îmi împuie capul celebra mea colegă din Baia Mare. Însă pentru că am lăsat un week-end să treacă, parcă m-am mai calmat între timp. Acum sunt la servici, şi o aştept să apară din clipă în clipă. Parcă văd însă că peste vreo 10 ore n-o să ştiu încotro s-o apuc de spume. Mă scoate din minţi cu pălăvrăgeala inutilă şi cu nonşalanţa cu care tratează biroul ca pe bucătăria ei de acasă. Sau poate sunt eu o închistată? Nu ştiu, sincer.

Joi şi vineri am tot auzit-o povestind cu sora ei (se pare corpolentă) despre slăbit. Ale dracului metode, nici una nu e bună, şi se pare că sora ei le începe şi le abandonează pe toate progresiv, motiv pentru care colega mea o dojeneşte la telefon. Acum două săptămâni i-a cumpărat o celebră caseta cu Cindy Crawford, în care explică tipa cum să arăţi ca ea pe copertă. Şi se pare că atât colega mea cât şi sora ei sunt convinse că Cindy va rezolva toate problemele de greutate ca prin farmec. "Ei, lasă că îţi trimit caseta cu Cindy, bine? Şi să te ţii de exerciţii, bine? Da' nu mai mânca şi tu atâta, ţine regim! Păi dacă nu te mişti, cum vrei să slăbeşti? etc etc etc". La fel ca şi subiectul cu nunta şi cu pregătirile aferente, discuţia cu slăbitul este enervantă până peste poate. Cindy are soluţia magică pentru ca toate celulitele şi şuncile să dispară ca prin farmec. Cindy este panaceul universal care va transforma broasca în prinţesă peste noapte. Ai probleme de greutate? Nici o problemă! Cindy te ajută! Cindy te face fotomodel! Ah, ce ma enervează!

De ce mă enervează de fapt atât de mult pălăvrăgeala asta fără sens. Pentru că privesc din postura unui om care acum câţiva ani nu ieşea din casă fără haine lălâi şi pantaloni largi şi tricouri până sub fund pentru că avea nişte kg în plus iar acum kg respective au fost elimintate. E adevărat, eşti alt om, dacă kg sunt o problemă în capul tău, faptul că scapi de ele (nu contează câte, contează că) te transformă, priveşti lucrurile altfel, îţi permiţi chiar să fii tatăl lor sau mama lor, după caz. Ajungi să chicoteşti chiar la eforturile altora cu ciorbă de varză sau regimul minune de 13 zile, şi te feliciţi că tu ai scăpat de astfel de cazne. Aşa şi cu Cindy. Mă enervează pentru că mi se pare o prostie să aplici regulile altora, când de fapt tot ce vrea organismul tău de la tine este să-l înţelegi şi să ajungi la o convenţie cu el. Corpul tău e prietenul tău, şi eu dacă aş fi corpul unei persoane care decide într-o bună zi să mă îndoape cu ciorbă de vază timp de câteva săptămâni, groaznic m-aş răzvrăti! L-aş fierbe puţin, aş renunţa la câteva kg ca să-l amăgesc, după care aş pune la loc dublu, să se înveţe minte. M-aş bucura în schimb dacă nu m-ar mai întoxica cu ţigările lui obosite, cu băuturile lui carbogazoase şi cu chipsurile alea puturoase exact când am şi eu nevoie de puţină odihnă. Mai bine spus, dacă aş avea gură să vorbesc i-aş spune cele câteva reguli pe care e bine să le respecţi dacă vrei să-ţi fiu prieten:
1. Hrăneşte-mă de trei ori pe zi, şi respectă orele, pentru că eu sunt reglat ca un ceasornic, şi-mi place să primesc ce vreau la orele la care vreau. Bunăoară, dimineaţa, la prânz, şi seara. Şi dimineaţa nu este ora 9, ci ora 8, pentru cei care nu înţeleg de ce iese soarele aşa devreme.

2. Păstrează un interval de 5 până la 6 ore între mese, ca să-mi dai timp să mă reglez şi să diger ce mi-ai dat să mănânc, indiferent chiar de ce sau de cât mi-ai dat să mănânc.

3. Dă-mi cel puţin 2 litri de lichide să beau pe zi. Fii rezonabil şi înţelege că ciorba, cafeaua şi sosurile nu sunt lichide. Dacă nu-ţi place apa (pe care totuşi ţi-o recomand), încearcă măcar să nu mă otrăveşti cu chestii carbogazoase şi bea sucuri naturale fără acid, cu cât mai puţini conservanţi.

4. Lasă-mă cu mâncatul seara. Am spus trei mese pe zi, fă un calcul rapid, şi vei observa că ora maximă la care ai putea să serveşti cina este 19, deci scuteşte-mă cu alte ore obosite.

5. Uită de ronţăiala dintre mese. Citeşte nişte studii şi vei afla că orele cele mai periculoase pentru organism sunt 10 şi 15 (adică fix între mese), deci nu te amăgi că dacă mănânci un covrig sau un croissant nu se pune. Ba se pune. Ţi-am cerut 5 ore între mese. Lasă-mă să-mi fac treaba şi să diger mizeriile pe care mi le-ai servit la masa de prânz.

6. Nu poţi să respecţi orele sau regulile de mai sus? Atunci fă măcar bine şi dormi un pic, că am şi eu limitările mele, şi nu prea mă pricep să mă menţin în formă dacă nu am de unde să-mi trag energia.

7. A, şi să nu uit, cafeaua nu e bună pentru nimeni, alcoolul nici atât, dar dacă tot vrei să mă enervezi cu ele, bea-le în cantităţi cumpătate.

8. Hrăneşte celula, nu stomacul. Mănâncă pentru a-mi da elementele nutritive de care am nevoie ca tu să poţi fi în formă pe parcursul întregii zile. Dă mâncării un gust plăcut, nu zice nimeni să nu te delectezi cu chestii bune la gust, dar adu-ţi aminte că lucrurile hrănitoare nu sunt neapărat cele mai complicat gătite.

9. Nu mă deranjează dulciurile, poţi să balotezi câte vrei. Nu mă deranjează pâinea, e bună şi ea la ceva, nu mă deranjează sosurile sau prăjeala. Nu uita însă că dacă vrei să ţi le diger, o să-mi ia de două sau trei ori mai mult timp decât pentru un fruct sau o salată. Şi cât timp eu sunt ocupat să diger cartofii prăjiţi sau şaorma, tu nu vei fi alimentat cu energie, pentru că eu voi fi concentrat aproape în întregime să scap de balastul din stomac.

10. Noaptea să ştii că şi eu dorm. Dacă ai senzaţia că-mi face plăcere să ronţăi la mâncarea pe care mi-ai basculat-o tu la cina festivă de la ora 22:00 în loc să dorm te înşeli. Prefer să fac ordine prin corp şi să te pun în formă pentru a doua zi ca să poţi să dai ranment maxim. Aşa, mă enervez mai tare, şi îţi împart toate caloriile alea de la nunta care pe unde mi se năzare, şi nu mai am nici un chef să fiu ordonat. Uite aşa!

Niciun comentariu: