28 februarie 2006

Ştiri senzaţionale

M-am molipsit!
Mă uit la ştiri de parcă ar fi o sursă de amuzament. De fapt, mint! Nu mă uit la ştiri PENTRU CĂ sunt o sursă de amuzament. Nu vreau să mă amuze ştirile! Vreau să mă informeze. Drept pentru care consider că ştirea de duminică seara de la PROTV, in care se transmitea in direct sosirea suspectului de gripă aviară la Institutul Matei Balş, este un foarte nereuşit sit-com!
O tanti blondă comenta alături de un nene blond sosirea ambulanţei. Se vedea ambulanţa trăgând în faţa rampei. Nimic mai simplu. Însă pentru ochii experimentaţi ai comentatorilor, momentul trebuia consemnat cu savante explicaţii de genul "...vedem acum cum ambulanţa face un mic ocol şi se opreşte în dreptul rampei de acces în spital..." - comentariu spus in stil semi-CNN, cu vocea uşor gravă şi şoptită, de parcă se pregăteşte ceva măreţ, gen înălţarea unui steag sau decorarea unui atlet. Comentariile savante continuă. "În ambulanţă vedem medici." "Că doar nu gunoieri...", comentează acid bunul meu prieten, medic la rândul lui.
Apoi observăm mai mulţi agitaţi cum îşi fac loc în dreptul uşii ambulanţei pentru a fotografia/intervieva bolnavul. Uşa se deschide, targa este coborâtă, individul are faţa acoperită cu un cearşaf. Câţiva reporteri însă insistă să înfigă în dreptul cearşafului inert un microfon şi să întrebe ceva. Nu se ştie ce, cei de la ProTV au avut decenţa să nu transmită în direct bolboroselile reporterilor. Probabil ar fi fost o întrebare de genul: "Sunteţi bolnav de gripă aviară?".
Omul de pe targă nu s-a obosit să răspundă. Comentariul din studio nu a întârziat: "bolnavul este cu siguranţă sedat, pentru a nu răspunde întrebărilor!"
Dah! Bolnavul cu siguranţă ar fi avut dificultăţi în a răspunde, din moment ce oricum avea faţa acoperită. Nu mi-l pot închipui umflând cearşaful de pe faţă cu declaraţii pertinente despre starea lui de sănătate.
Ce dobitoci!

Niciun comentariu: