27 decembrie 2005

Reclame care mă enervează

Termenul "ca o spatula impotriva grasimii" m-a fascinat inca de prima data cand am auzit-o. Mi s-a parut o chestie super misto. Faza in care tragi de o folie invizibila si grasimea si murdaria se decojesc pur si simplu de pe cratita este un stimulent foarte puternic, cred ca functioneaza. Sincer, cumpar PUR.
Stateam insa aseara si ma uitam, ca de obicei, pierduta, la reclame. Printre ele, spatula lui PUR. Vad insa ca au adaugat inca un ingredient: "grasimea intarita".
E hai, acum pe bune, cine dracu' lasa o tigaie in chiuveta atata timp incat grasimea aia sa fie atat de intarita? Sau cine poate sa aduca o cratita in halul de murdarie in care se prezinta cele din reclama? Ce bucatarese ingalate or fi cules astia pentru reclama? Prin ce gospodarii s-or fi invartit pana le-au gasit? Oare din ce e facuta grasimea aia din reclama?
De fapt, nu conteaza raspunsurile la intrebarile astea, ca sigur grasimea nu e grasime. Interesant e mesajul ascuns: fetelor, puteti sa lasati vasele in chiuveta saptamani intregi fara sa dati drumul la apa (ca doar facem economie, nu?), sa colcaie mustele si sa se tarasca coropisnitele, ca PUR tot va scoate din belea! E un fel de invitatie la a fi ingalat peste masura.
Ca si cu praful din reclamele pentru Pronto. Ati vazut cata' stratu' de praf are femeia aia pe masa din sufragerie? Si ce casa mobilata si aranjata are? Presupun ca praful ala de pe masa este cocaina, ca daca era praf, perdelele din fundal erau negre, nu albe, si bluza lu' tanti de sterge praful era si ea plina de pete.
Ca tot vorbim de pete, ajungem la ciorapii cu care se joaca puradeii, la bluza care e facuta zmeu, la tricoul tarat prin noroi la fotbal, la camasa de la pescuit, si lista poate continua.
Ati vazut ca detergentii scot pete dificile de ketchup, ciocolata si sange? Uau! Fac ca tipul din reclama la Dero... Uau! :)) Sange! Cuuuul!! Putem sa ne hacuim unii pe altii si dupa aia sa bagam la masina de spalat hainele in care eram imbracati! Ce marfa! Super tare! Dintotdeauna mi-am dorit sa port un tricou alb si pantaloni albi cand ma duc prin vecini sa le dau in cap, acum visul meu a devenit realitate!!
Sau ketchup! Da! Cand mananc pizza am grija sa nu ma stropesc cu ketchup, acum nu mai este nevoie! Pot sa fac o orgie cu ketchup, nimeni nu o sa observe dupa aceea! O sa am camasile albe albe albe!!
Si de ciocolata nu mai spun! Sau de sos! Ma si inchipui cu un polonic imens in mana jucandu-ma in farfuria de ostropel si stropindu-ma peste tot!
Revin la sange! Pai nu e mai ieftin un chibrit si niste gaz? Nu e mai simplu sa ard hainele in care am comis oribila crima de la ora 17:00 decat sa stau sa le spal? Cred ca de fapt se duce o campanie ascunsa de educare a criminalilor.
Imi aduc aminte ca intr-o vreme circula o reclama in care un pusti desena cu carioca pe pereti si pe geamuri, si mami venea cu carpa si nu stiu ce solutie si stergea totul si gata! Si mai si zambea sagalnic.. Aiurea! Imi aduc aminte cand am scris cu carioca pe perete ca verisoara mea este frumoasa ce batalie mi-am luat de la mama! A trebuit sa varuiasca din nou ca sa iasa! Si astia vin cu ineptiile lor si ma aburesc ca solutia lor minune scoate toate petele! Ah, daca stiam la 6 ani ca exista ***, alta era viata mea acum! Ma stocam probabil cu cateva sticle pline, scriam si scrijeleam toti peretii, dupa care o anuntam probabil pe mama candid ca am facut-o lata, si exact cand ar fi fost pe punctul sa explodeze si sa scoata cureaua de la pantaloni sa ma bata, as fi scos o sticla de *** ranjind, i-as fi intins-o, si mama, cu siguranta spirit gospodaresc si chibzuit, ar fi lasat grijile la o parte, i s-ar fi descretit fruntea, si m-ar fi luat in brate felicitandu-ma pentru alegerea minunata pe care am facut-o!
Ah! De ce nu am stiut eu la varsta aia toate aceste trucuri?

Niciun comentariu: