27 aprilie 2007

DaLLi

Astăzi am întâlnit o domnişoară tare drăguţă care lucrează pentru Dalli. M-a impresionat pentru că ea, ca multe alte persoane care lucrează pentru această firmă, nu are nici un habar despre cum se parchează o maşină. Evident că dacă toţi angajaţii Dalli ar avea carnet sau experienţă în condus, nu ar face ceea ce fac, dar trec peste asta. Domişoara în cauză m-a impresionat pentru că, spre deosebire de ceilalţi colegi de-ai ei, a reuşit să-mi spele creierul de toţi cei 8 ani de experienţă în condus, depăşit, parcat, înjurat, accidentat, suit pe borduri, mers pe contrasens, trecut pe roşu, lovit pietoni în Bucureşti etc.
Adică, după ce m-am înfipt cu graţie pe un loc de parcare administrat cu sârg de domnişoara, am oprit motorul şi mă pregăteam să mă extrag din maşină, a alergat într-un suflet la mine şi mi-a făcut semn să mai dau în spate un pic. Am deschis geamul şi am întrebat-o de ce. Răspunsul a fost să-i las omului din faţă mai mult loc. Cum domnul din faţa mea avea un pic peste jumătate de elefant între fundul lui şi botul meu, suficient cât să deschidă portbagajul şi să bage cu succes o girafă şi să mai adauge şi o orchestră de suflători, am insistat că nu e cazul, şi că ar fi bine să las maşina aşa cum e, ca să nu ocupăm spaţiu inutil de-a lungul trotuarului. Ei bine, nu! Domnişoara a insistat. Apoi am insistat şi eu. I-am comunicat că de-aia nu se găsesc locuri de parcare în Bucureşti, pentru că personaje ca ea răsfiră maşinile după bunul plac, dar nu s-a lăsat.
Am catadicsit, aşadar, nu fără o strâmbătură acră pe faţă, pe care am arborat-o suficient timp cât să fie remarcată de domnişoară, să mut maşina în marşarier, şi aş putea să jur că am dat în spate timp de câteva ore până când palma domnişoarei s-a ridicat cu degetele împreunate la verticală şi a tăiat aerul în semn de „stop!”.

Am să consider păţania de azi dimineaţă un curs de reinstruire în materie de parcări, pe care am dat generoasa sumă de 1,5 lei, şi am să-mi rezerv dreptul de a o amenda cu neplata restului de bani datoraţi pentru parcare, cât voi fi cumulat până la închiderea zilei, pentru că intenţionez să mă extrag din spaţiul alocat atât de inginereşte azi dimineaţă abia după ora 8. Când domnişoara şi colegii ei de tură vor fi plecat de mult spre căşile lor.

Niciun comentariu: