Eici ar, marcă înregistrată
Ştiu că atât Patric cât şi Anne ar fi deosebit de încântaţi să vadă că sintagma folosita des de ei pentru definirea oamenilor de resurse umane, altfe spus "eici ar", prinde rădăcini. Şi prinde pentru că această sectă de personaje ne dau, zi după zi, motive în plus să-i iubim.
De ce-i iubim pe oamenii de eici ar? :)
1. Pentru că le place să se audă vorbind, şi se pierd în detalii inutile, construiesc fraze lungi şi complicate, care vor să spună acelaşi lucru: ce frumos e să lucrezi la ei.
2. Folosesc termeni elevaţi, ştiuţi numai de ei, meniţi să impresioneze bieţii candidaţi veniţi cu rata de Fundeni: "a aplica" (mai multe despre chestia asta într-o altă însemnare), "acurat, acurată", "a treinui", "ivenţuri" etc.
3. Au uitat complet limba română, şi nomenclatoarele de funcţii scoase cu mare trudă de nişte oameni din domeniu nu înseamnă nimic pentru ei. Secretara este "Assistant Manager" sau "Office Manager", deşi prima înseamnă Director Adjunct (pentru cine nu ştie) iar a doua este mai frumos spus "Şefă de cabinet". Şi tot pentru cine nu ştie, traducerea corectă a unei Asistente personale sau Secretare de director este Assistant TO THE Manager. Sic! Mă rog...
4. Fac notiţe pe CV! De genul "ora 16:00" sau "engleză" sau "400 euro". Cât de retardaţi trebuie să fie să nu ţină minte chestiunile esenţiale pe care le află în decursul unui interviu? De genul salariului dorit? Şi să le transcrie într-un carneţel după ce se termină interviul??
Am suportat cu stoicism toate cele de mai sus într-un interviu pe care l-am avut astăzi, şi care m-au amuzat cu atât mai mult cu cât firma la care am "aplicat" (hihihi...) avea sediul într-o clădire care nu a mai fost renovată de vreo 50 de ani, cu miros puternic de igrasie pe toate etajele, birouri cu uşi tapiţate (din acelea cu piele), ghivece cu plante de toate mărimile pe scară şi cutii de iaurt sau de smântână de 1kg refolosite pe post de ghivece, cu frunze puse la prins de rădăcini, însemnări pe uşi de tipul "direcţia salarizare" sau "şef serviciu", draperii de catifea şi parchet distrus pe alocuri şi înlocuit cu gresie! Cu toate acestea ei aveau "brand manageri", "marketing manager" şi "eici ar manager". Care, după 20 de minute de explicaţii şi umflături a omis lucrul cel mai important. Să spună câţi bani oferă. Ducă-se.
De ce-i iubim pe oamenii de eici ar? :)
1. Pentru că le place să se audă vorbind, şi se pierd în detalii inutile, construiesc fraze lungi şi complicate, care vor să spună acelaşi lucru: ce frumos e să lucrezi la ei.
2. Folosesc termeni elevaţi, ştiuţi numai de ei, meniţi să impresioneze bieţii candidaţi veniţi cu rata de Fundeni: "a aplica" (mai multe despre chestia asta într-o altă însemnare), "acurat, acurată", "a treinui", "ivenţuri" etc.
3. Au uitat complet limba română, şi nomenclatoarele de funcţii scoase cu mare trudă de nişte oameni din domeniu nu înseamnă nimic pentru ei. Secretara este "Assistant Manager" sau "Office Manager", deşi prima înseamnă Director Adjunct (pentru cine nu ştie) iar a doua este mai frumos spus "Şefă de cabinet". Şi tot pentru cine nu ştie, traducerea corectă a unei Asistente personale sau Secretare de director este Assistant TO THE Manager. Sic! Mă rog...
4. Fac notiţe pe CV! De genul "ora 16:00" sau "engleză" sau "400 euro". Cât de retardaţi trebuie să fie să nu ţină minte chestiunile esenţiale pe care le află în decursul unui interviu? De genul salariului dorit? Şi să le transcrie într-un carneţel după ce se termină interviul??
Am suportat cu stoicism toate cele de mai sus într-un interviu pe care l-am avut astăzi, şi care m-au amuzat cu atât mai mult cu cât firma la care am "aplicat" (hihihi...) avea sediul într-o clădire care nu a mai fost renovată de vreo 50 de ani, cu miros puternic de igrasie pe toate etajele, birouri cu uşi tapiţate (din acelea cu piele), ghivece cu plante de toate mărimile pe scară şi cutii de iaurt sau de smântână de 1kg refolosite pe post de ghivece, cu frunze puse la prins de rădăcini, însemnări pe uşi de tipul "direcţia salarizare" sau "şef serviciu", draperii de catifea şi parchet distrus pe alocuri şi înlocuit cu gresie! Cu toate acestea ei aveau "brand manageri", "marketing manager" şi "eici ar manager". Care, după 20 de minute de explicaţii şi umflături a omis lucrul cel mai important. Să spună câţi bani oferă. Ducă-se.
2 comentarii:
Haha! Ce-mi place expresia "a aplica la un job"! :))
Ne-am tampit dracului de tot! Nu mai stie nimeni romana!
Cumva firma la care "ai aplicat" se afla in Piata Rosetti? :D
Oricum, jargonul din "eici ar" este nimic pe langa cel din "eadvartaising". ;)
te-as imbratisa pentru postul asta :)
Trimiteți un comentariu